Diskuse

Kde domov můj?

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LJ

Za připomenutí stojí, že v určité době se v Praze nenašlo pro Škroupa místo, proto odešel do německého divadla v Rotterdamu, kde také zemřel a je pohřben.

0 0
možnosti
MP

Když si vzpomenu na J, Orwela a sleduji vývoj ve světě a v EU, tak mám dojem, že hymna bude za x letem největším megahitem, který si budou všichni Češi zpívat každý den. Stačila mi věta, že nějaký Ukrajinec se bude léčit v EU. Hned mě napadla otázka- a v kterém státě? Vypadá to, že už jsme Evropa a žádné státy tu neexistují. Proto jsem si jistý, že hymna bude brzo megahitem.

0 0
možnosti
JJ

J85a33n 90J50o16š21t

2. 2. 2014 13:59

Je jen škoda, že se v textu "země česká domov můj" která pojednává pouze o Čechách nemůžeme najít i my Moravané a Slezané obývající ostatní historické země, ze kterých se (i dle ústavy) skládá současná ČR.

P.S. Moji rodiče měli v rodném listě rodnou zemi Moravskoslezskou a moji pra i praprarodiče jako rodnou zemi markrabství moravské !

0 0
možnosti
MF

Ano souhlasím, když se v americké hymně zpívá o svobodě, zpěvák to záměrně protahuje a celé hlediště jásá, když před Le Mans zní zpívaná Marseillesa, běhá Vám mráz po zádech - takové místo bohužel v naší hymně není.

0 0
možnosti
ZB

Nedávno jsem se dostal dosuise kde se srovnávala mentalita určitého národa a jeho hymna.Ta česká se k nám opravdu hodí, ufňukaná melodie a text k věčně ufňukaným, a stěžujícím si Čechům...

2 1
možnosti
BM

Jenže my zpíváme pouze první sloku. Ta druhá je již optimističtější:

Kde domov můj,

kde domov můj.

V kraji znáš-li Bohu milém,

duše útlé v těle čilém,

mysl jasnou, vznik a zdar, a tu sílu vzdoru zmar? To je Čechů slavné plémě, mezi Čechy domov můj, mezi Čechy domov můj!

2 0
možnosti
  • Počet článků 14
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 995x
www.zdenekmerta.cz

Seznam rubrik